.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیانیه شورای مرکزی انجمن مارندرانیهای مقیم مرکز – به مناسبت هفته مازندران1399
بیانیه شورای مرکزی انجمن مارندرانیهای مقیم مرکز – به مناسبت هفته مازندران1399

شمال نیوز: استان مازندران بامساحت دومیلون و چهارصد هزار هکتار  یک و نیم  درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد . این استان با حدود یک و  دو دهم درصد جمعیت ایران  حدود 5 درصد تولید ناخالص داخلی ایران را به خود اختصاص داده است. برآورد های کارشناسی در سالهای اخیر نشان می دهد که این سهم تا پنج برابر میزان کنونی قابل افزایش است.      ازنظر اقلیمی نیز استان مازندران دارای ۳ نوع اقلیم متمایز  ساحلی ، جلگه ای وکوهستانی است. بلندترین نقطه ارتفاعی ایران در بخش کوهستانی مازندران  ،قله  آتشفشانی دماوند با ۵۶۷۱ متر ارتفاع از سطح دریا های آزاد است،  مهمترین منبع انرژی زمین گرمایی ایران، آتشفشان دماوند است. این در حالی است که حدود 22 میلیون نفر از هموطنان ما در فاصله حدود 100 کیلومتری از قله دماوند زندگی می کنند. از این منبع مهم انرژی می توان برای تامین انرژی پاک و تجدید پذیر برای آینده بخش مهمی از مردم ایران از دماوند استفاده کرد.
مازندران امکان توسعه را در قالب بخش‌های محوری گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان به صورت یکجا گرد آورده‌ است.. میراث فرهنگی غنی و بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی در میان استان‌های کشور، شرایط مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی  در مازندران فراهم آورده‌است.  مردمان مازندران باسوادترین ، با بیشترین پس انداز بانکی  و بالاترین میزان مصرف خانوار در کشور هستند.  استان مازندران با  حدود ۲۴ هزار کیلومترمریع  وسعت و نزدیک به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت، زیر   ساخت‌های مناسب ارتباطی، و آب و هوای معتدل، طبیعت گوناگون و مفرح بهترین ناحیه برای توسعه و سرمایه گذاری در  صنعت گردشگری در ایران است.  این استان هم اکنون نیز مهمترین مقصد گردشگری ایران است. به همین جهت در هر بازه زمانی توریستی، جمعیتی بالغ بر 3 میلیون نفر به جمعیت استان افزوده می شود . این مساله البته به صورت  متناسب در زیر ساختهای کنونی استان به خوبی لحاظ نشده، چرا که مثلا تعداد تختهای بیمارستانی استان مازندران هنوز در حدود 5000 تخت است. چنین وضعی موجب شده تا در زمانهای اضطرار از نظر سلامتی (مانند هشت ماه گذشته و در هنگامه همه گیری کرونا) مردم و کادر درمان مازندران به صورت شدید تری در معرض موجهای مختلف ویروس کرونا قرار بگیرند و تعداد زیادی از شهدای مدافع سلامت از کادر درمان استان مازندران هستند. چنین مثالی نشان می دهد که همچنان راه درازی برای تقویت زیرساختهای استان مازندران پیش رو داریم.  
انجمن مازندرانی های تهران ضمن تبریک روز و هفته مازندران از همه مازندرانی ها و همچنین همه هموطنان برای همکاری در جهت توسعه استان مازندران دعوت میکند. آینده مازندران و ایران به استفاده درست از منابع انسانی و طبیعی گره خورده است. ما آمادگی داریم تا با اولویت توسعه و پیشرفت مازندران، برای هماهنگی و برنامه ریزی به منظور بهره برداری درست از منابع به مسئولان استانی و کشوری کمک کنیم.
که مازندران شهر ما یاد باد / همیشه بر و بومش آباد باد (فردوسی طوسی)

رضا فرج تبار روابط عمومی انجمن مازندرانیهای مقیم مرکز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.255 seconds.